11 Ekim 2008 Cumartesi

benim odam isimli kompozisyon örneği


BENİM ODAM
Ben eskiden kardeşimlerimle kalıyordum.Bir odada dört kişiydik.Çok acıydı.
Kardeşim daha doğrusu kardeşimlerim dağınıktılar.Benim odam da olduğundan
ben toplamak zorunda olurdum.
Ama odamı ayırmam fazlasıyla çok iyi oldu.Yeni odam evin güneş alan yerin-
de Çok aydınlık.Odam ve çok da kalabalık.Aslında ben evin depozitesini aldım.
Ama oda odadır.Çok masa vardı. Belkide dört tane birini attık.Birini kaldırdık.
birini kardeşlerimin odasına koyduk diğeri de zaten benim odamda.
Benim odam tek pencereli tam karşısında çekyat var.Açıkçası karyolamı
çok özledim ama şimdiki tatağıma alıştım.Pencerenin tam önünde çalışma
masam var.Sağ köşede bilgisayar var.Pencerenin solundaki köşesinde kocaman
bir kitaplık var ve içerisinde bir sürü kitap var.İnsanın kişisel bir odası olması
çok güzel duygu.Hem de kişisel olduğundan insanlar odaya baktığında odanın
temizliğini ve düzenini tek bir kişi açısından düşünürler.Atalarımız ne demiş;
'Aslan yattığı yerden belli olur.''o açıdan tek kalmak çok güzel .Ama tek kalmanın
sorumlulukları var.O odanın temizliğine ve titizliğine dikkat etmek gerekiyor.
Ben sabahları zaman bulabilirsem yatağımı düzlüyorum.
Hergün okuldan glince yatağımı topluyorum.Kitaplarımı düzlüyorum.
Üniformamı asıyorum.Odamı süpürüp siliyorum.Kardeşlerimin odasını sormayın
gitsin.Berbat bir halde bazen acıyıp elbiselerini katlıyorum.Fakat bu nadir oluyor.
Sonuç olarak insanın yaşadığı yerin kurallarını kendi belirlemesi ve o odanın
düzenini kendi belirlemesi çok güzel bir duygu hem de fazlasıyla…

1 Comment:

  1. efecan said...
    teşekkür ederim çok işime yaradı

Post a Comment